Każdy kto miał do czynienia z wielkimi organizacjami, wielkimi korporacjami czy po prostu wielkimi firmami mającymi w swoich szeregach setki ludzi odpowiedzialnych za przeróżne rzeczy doskonale jest świadom jak na najwyższym poziomie jest ważna dobra komunikacja.
Cały proces komunikacji w firmie
zaczyna się od samej góry, to właśnie od prezesa, szefa czy innej osoby nadzorującej pracy zależy jak zostanie zrozumiana przez pracowników. Pracownik musi zrozumieć dokładnie na czym polega jego aktualne zadanie. Kolejnym ważnym aspektem komunikacji w firmie jest dialog a nie długi bezsensowny monolog.
Z samej definicji rozmowy wynika, że jest to właśnie wymiana zdań pomiędzy dwoma osobami, oczywiście może ich być więcej. Więc naszym zadaniem nie jest tylko dokładny i precyzyjny przekaz ale również pozwolenie na wypowiedź innych, dzięki której możemy dowiedzieć się o problemach naszych pracowników. Gdy mamy do przekazania pracownikowi negatywną wiadomość należy to zrobić osobiście. Nigdy takie rozmowy nie są łatwe i najlepiej było by wysłać SMS’a i po sprawie. Jednak jako menadżer musimy wykazać się w tym przypadku charyzmą i odwagą. Jednak należy pamiętać o zachowaniu spokoju, nie należy poddawać się emocją.
Sprawdź szkolenia z komunikacji
Pracownik nie może bać się z nami rozmowy. Nie od dzisiaj wiadomo, że dobra komunikacja wpływa dobrze na wypełnianie obowiązków, dzięki niej popełnia się mniej błędów. Co powoduje mniejsze straty dla firmy. Dlatego też komunikacja powinna być stałym priorytetem w każdej większej organizacji. Gdy będziemy się starać o utrzymywanie komunikacji w swojej firmie na optymalnie dobrym poziomie wpłynie do świetnie na zaangażowanie naszych pracowników, oszczędzi czas w którym powinna być praca na rozmowy bo ktoś czegoś nie zrozumiał.
Dodatków dzięki temu umocnimy swoją pozycję lidera, co jest bardzo ważnym aspektem prowadzenia firmy. Potrzebujemy szacunku od reszty pracowników jednak nie dostaniemy go za darmo, trzeba wykazać się odwagą nie w jednej sytuacji. Pamiętajmy że szacunek powinien obowiązywać obie strony. Będzie szacunek pojawi się i lojalność. Czyli same korzyści, które mają swój początek w dobrej komunikacji.